ACT Opleidingen voor midden en zuid Nederland, wordt een student van deze tijd.
ACT Opleidingen voor midden en zuid Nederland, wordt een student van deze tijd.
  • Algemeen

Hoe ziet het leven als student eruit bij StressWise Academy?

Geplaatst op: 12-01-2024
Door: Frans
Leestijd: 6 minuten

De StressWise Academy onderscheidt zich door het bieden van een persoonlijke en gezellige leeromgeving. Dit hebben honderden tevreden studenten de afgelopen jaren ervaren. Ons streven is niet alleen om het leren en groeien boeiend te maken, maar ook om een authentieke sfeer te creëren die verder gaat dan wat onze opleidingspagina’s kunnen overbrengen. In dit artikel nemen we je mee op een virtuele reis door de ervaringen van een student bij de StressWise Academy. We beantwoorden belangrijke vragen zoals de locatie van de lessen, de structuur van een lesdag, de omgeving waarin je studeert, de manier waarop docenten begeleiding bieden, de interactie met medestudenten, de opdrachten tijdens de opleiding en de unieke ervaring van het deelnemen aan een retraite. Dit inzicht helpt je een helder beeld te vormen van wat je kunt verwachten en welke waardevolle ervaringen je kunt opdoen bij een van onze opleidingen.

Het leven als student: start van een persoonlijke en professionele reis

Groei bewerkstelligen als hulpverlener, op een leuke en betekenisvolle manier

Bij StressWise Academy streven we ernaar om jou – als student – te ondersteunen in een reis tot een sterke en betekenisvolle hulpverlener. Onze opleidingen zijn voorzien van nieuwe methoden, hulpmiddelen, tools en oefeningen, die je helpen anderen te ondersteunen bij hun uitdagingen. Dit vormt een belangrijk – en vooral ook leuk – onderdeel van je professionele groei, waarbij je een pragmatische én empathische benadering van hulpverlening ontwikkelt. Echter, wat wij het meest waardevol vinden, is de persoonlijke groei die onze studenten doormaken. Jij bent immers je eigen belangrijkste ‘proefpersoon’.

Je eigen proces

Ook (toekomstige) hulpverleners hebben hun eigen uitdagingen in het leven waar ze het moeilijk mee kunnen hebben. De technieken die je dan leert tijdens de opleiding, kan je daarom ook perfect eerst uitproberen op jezelf. De persoonlijke ontwikkeling is dus de basis. Je leert om te gaan met je eigen gedachten, emoties, ervaringen en valkuilen. Tegelijkertijd ontwikkel je ook de moed om stappen te zetten die voor jou persoonlijk en professioneel betekenisvol zijn. De eigen ervaring die je dan opdoet, kan je perfect overdragen naar je (toekomstige) cliënten, zodat je ze met meer echtheid kan begeleiden in hun processen.

Hulpverlener met een ‘hart zo groot als de wereld’

Het starten van een opleiding die jou aanspreekt, markeert dus echt het begin van een indrukwekkende reis van zelfontwikkeling en ontdekking. Bij StressWise Academy leiden we je op tot een coach of therapeut met een ‘hart zo groot als de wereld’. Ben je nieuwsgierig naar de specifieke opleidingen die we aanbieden en hun inhoud? Bezoek dan deze pagina voor meer informatie. Wil je juist meer te weten komen over het leven als student bij een van onze opleidingen? Lees dit artikel dan vooral verder.

Lesfrequentie en tijdsduur

Al onze jaaropleidingen bestaan uit 14 lesdagen per jaar, gespreid door het opleidingsjaar heen. Dit zorgt ervoor om een optimale leerervaring te garanderen zonder dat het ten koste gaat van je persoonlijke of professionele verplichtingen. De retraitedagen en de afsluitende dagen zijn onderdeel van dit programma. Sommige groepen beginnen aan het begin van het jaar (februari/maart) en andere groepen beginnen rond de herfst (oktober/november). De lengte van de lesdagen verschillen per opleiding. De meeste opleidingen hebben lesdagen die duren van 09:30-17:00, terwijl de lesdagen van bijvoorbeeld de ACT coach opleiding van 09:30-21:00 duren.

Locatie: Hilversum

De locatie die we momenteel het meeste gebruiken is in Hilversum. Aan de ‘s Gravelandseweg hebben we beschikking tot een mooie villa met veel groen waar we erg dankbaar voor zijn. Hilversum is een relatief centraal punt in Nederland, waardoor er veel mensen uit het hele land op afkomen. Van Vlissingen tot Maastricht tot Groningen, we zien alles wel voorbijkomen. Zowel met het openbaar vervoer als met de auto is onze locatie goed bereikbaar. Het is mogelijk om de auto gratis te parkeren op 5 tot 10 minuten loopafstand afhankelijk van de beschikbaarheid van de parkeerplekken. Mocht je dus ver weg wonen, dan kan de auto als vervoer toch redding bieden in de bereikbaarheid van de locatie. Meeliften met medestudenten zien we ook regelmatig om de kosten samen te delen of wanneer je zelf geen auto tot je beschikking hebt.

Inrichting lesruimte

De lessen vinden plaats in een groep van 12 tot 20 studenten. Op deze manier blijft er genoeg persoonlijke aandacht over voor iedere student, maar creëer je ook een leuke groepsdynamiek. De lesruimte is ingericht in een halve kringopstelling, wat een open en inclusieve sfeer bewerkstelligt. We binden ons vooral niet aan het klassieke beeld van studeren: iedereen achter een bureau in rijtjes naast elkaar. We vinden het vooral belangrijk dat je een warme en persoonlijke sfeer neerzet samen. Een halve cirkel is daarvoor dan ook de beste manier om te gaan zitten tijdens een lesdag. De docenten zitten dan evenredig aan de rest van de groep, maar wel centraal, om de lessen goed te kunnen begeleiden. Het zitten van docenten in de groep zorgt ervoor dat er een meer gelijkwaardige verhouding wordt gecreëerd samen.

Dagindeling

Inloop

De dag start met een gezellige inloopperiode, ideaal om bij te praten met medestudenten. Zo kan je de verbinding opzoeken met de rest en de dag fijn starten. Wanneer er belangrijke dingen uitgewisseld moeten worden, kan dat in deze inloop altijd met medestudenten of docenten.

Start lesdag

Als de lesdag klassikaal van start gaat, is er vaak eerst de ruimte voor een check-in waarin iedereen deelt hoe hij of zij erbij zit vandaag. Hier is ruimte om te vertellen wat je dwarsligt op dat moment of wat juist heel goed gaat. Het is eigenlijk even een moment om te landen samen in de ruimte. Vaak wordt dit aangevuld met een mindfulness-gerelateerde oefening om echt even goed te landen en de lesdag goed te beginnen met elkaar.

Theorie

Elke les bevat een theoretisch gedeelte, waarbij kennis en inzichten worden gedeeld door de docenten. Dit is vaak in de ochtend van de lesdag. Dit theoretische gedeelte bouwt voort op het leeswerk die je als opdracht meekrijgt voor die dag. Ook al is het een theoretisch gedeelte waarin de docenten veel vertellen, betekent het niet dat er geen interactie is. Je bent altijd vrij om vragen te stellen of opmerkingen te maken over de lesstof. Zo kom je samen tot een dieper begrip van de leerstof. Vaak wordt er aan dit deel van de dag al een (korte) oefening vastgeplakt om alvast kennis te maken met een bepaald principe of idee.

Lunch

Daarna kan je even lekker tijd voor jezelf nemen (of samen!) tijdens de lunch. Over het algemeen is dit een leuk moment om te verbinden met je medestudenten. Zo gaan er altijd een paar studenten even samen een ommetje lopen via de Spar voor een lunch. En andere studenten gaan lekker buiten zitten als de zon schijnt of in een van onze ruimtes binnen. Er worden altijd mooie verhalen en ervaringen gedeeld in deze periode van de dag. Tegelijkertijd wordt het ook helemaal vrijgelaten om wat tijd voor jezelf te nemen als je even wil opladen op jezelf.

Praktijk

Er is in de middag veel ruime aandacht voor het oefenen van vaardigheden, essentieel voor de vertaalslag van theorie naar de praktijk. Dit is dus waar je oefent met het toepassen van tools en oefeningen op elkaar, om het op die manier in een veilige omgeving te leren. Iedereen brengt daarin zijn of haar eigen uitdagingen en thema’s in. Dit kan aan het begin spannend zijn, maar al snel zul je zien dat iedereen uitdagingen tegenkomt en dat er een veilige sfeer heerst om dit te kunnen delen. Docenten zullen altijd hun steentje bij proberen te dragen door constructieve feedback te delen zodat je nog meer kan groeien als persoon en professional.

Variatie per opleiding

Per opleiding en lesdag is het ook weer anders. De bovenstaande punten kan je het beste zien als een algemene indeling waar soms van wordt afgeweken. Daarnaast is bijvoorbeeld de ACT coach opleiding überhaupt anders ingedeeld, aangezien er een extra dagdeel is in de avond. Dit betekent ook dat je bij de ACT coach opleiding lekker samen wat eet en vervolgens in de avond nog wat oefent met elkaar.

Online aansluiten bij de lesdag

We vinden het belangrijk dat onze opleidingen op locatie worden gegeven en streven er altijd naar om dit te waarborgen. Toch heeft iedereen wel eens een dag dat het niet mogelijk is om fysiek aanwezig te zijn. Bijvoorbeeld als je wat ziek bent of als het verkeer plat ligt. Daarom is het mogelijk om maximaal 1 à 2 keer per jaar online aan te schuiven. De beamer in het leslokaal is verbonden aan Zoom, waardoor je gewoon mee kan doen met de interactie tijdens de les. Over het algemeen wordt het wel als minder persoonlijk ervaren, maar wordt deze optie ook erg gewaardeerd. Op die manier kan je toch de stof goed meekrijgen en kan je zelfs samen oefenen met medestudenten via Zoom. Laat je dus niet weerhouden om aan te sluiten bij een van de opleidingen wanneer je 1 of 2 data niet fysiek aanwezig kan zijn. Kan je helemaal niet aanwezig zijn een bepaalde lesdag? Dan heb je de mogelijkheid om een vervangende opdracht te doen om zo bij te blijven met de stof. De richtlijn die we aanhouden is om 80% aanwezigheid te behalen tijdens de opleiding.

Interactie met je medestudenten

Meedoen met een van de opleidingen is het doorlopen van een reis. Dit is een persoonlijke reis aan de ene kant. Maar aan de andere kant is het ook een reis die je samen doormaakt als groep. Er ontstaat veelal een hechte band tussen veel medestudenten onder elkaar tijdens de opleiding. Door samen te leren en kwetsbaar te zijn zowel in het oefenen als daarbuiten, kan je mooie verbindingen aangaan. Hier heb je ook wat aan na de opleiding in de vorm van een verbonden netwerk.

Samen met je medestudenten oefen je veel tijdens de lesdagen zelf, maar je doet ook veel buiten de lesdagen om. Zo vormt iedereen een koppel – de zogeheten ‘buddy’. Met deze buddy kan je regelmatig lesstof bespreken, oefeningen samen uitproberen en reflecteren op het proces. Deze buddy is dus echt je metgezel door een lesjaar heen. Ga je naar een volgend lesjaar? Dan vorm je weer een nieuwe buddy. Naast dat je een buddykoppel met iemand vormt, vorm je ook een intervisiegroepje, supervisiegroepje en een boekenclub (waar verder in dit artikel meer over wordt gedeeld). Op deze manier groei je samen verder en leer je meer over ACT, therapeut-zijn, en omliggende methodieken en zaken.

Het beleven van een retraite

De retraite; een vernieuwend element van geaccrediteerde opleidingen

Bij de meeste opleidingen die we aanbieden, wordt een retraite georganiseerd die onderdeel is van de opleiding. Het is vernieuwend dat een accreditatiebeheerder als SKB dit toelaat als officieel onderdeel van de opleiding. Daar zijn wij als bedrijf erg blij mee, door de transformerende ervaringen die tijdens de retraite worden opgedaan. Elke retraite heeft een bepaald thema waar je samen als groep in duikt onder leiding van 2 docenten. Een voorbeeld van een thema is ‘de vier hartskwaliteiten’. Tijdens deze retraite ga je de hartskwaliteiten ontdekken en ervaren. Die kwaliteiten zijn: compassie, liefdevolle vriendelijkheid, medevreugde en mededogen. Hieronder kan je een ervaring lezen van een van de studenten die een retraite heeft gedaan met dit thema.

Ervaring van een student

‘Deze retraite was echt een geweldige ervaring. Niet alleen om je te verbinden met jezelf, maar ook met de rest van de groep, inclusief de docenten. Je ziet elkaar tijdens een retraite toch in een ander licht. Samen ga je dieper en je ziet elkaar meer voor wie je bent. Je verbindt op een ander niveau. Aan het begin van het weekend wordt je ontvangen op een heerlijke locatie die rust uitstraalt en waar een fijne energie hangt. Tijdens het hele weekend krijg je veel de ruimte om stil te zijn en in de natuur te lopen. Toch is er ook veel ruimte om lekker met elkaar te kletsen en gesprekken aan te gaan. Op deze manier ga je toch anders naar elkaar kijken en leer je meer over de ander. Voor het eten werd gezorgd door de bediening daar en er was een goede sfeer. Je mocht kwetsbaar zijn in de groep en eruit gooien wat nodig was op dat moment. Met een warm en verbonden gevoel ging ik weer naar huis.’

Begeleiding van de docenten

Houding van onze docenten

De docenten begeleiden je in het proces tot volwaardig hulpverlener. Dit doen ze niet door alles voor te kauwen, maar juist ook om jezelf de ruimte te geven om fouten te maken. Dit wordt altijd benadrukt binnen de opleidingen: fouten maken mag. Sterker nog: fouten maken is belangrijk. Door fouten te maken, leer je de nuances van het vak, welke je vervolgens kan toepassen in je eigen praktijk. We zijn allemaal mensen, en er wordt niet raar opgekeken als je dingen niet helemaal volgens het boekje gaan. Tegelijkertijd helpen de docenten je om te streven naar verbetering. Zo kan je beter aansluiten bij je cliënten en ze beter helpen met de hulpvraag waar ze mee geholpen willen worden.

Rollenspellen en oefenen

Tijdens de lesdag leren de docenten je meer over de theorie en vragen die je over de theorie hebt. Vervolgens laten ze een rollenspel zien waarin een bepaalde oefening of interventie wordt uitgespeeld. Door dit voorbeeld, heb je een beter referentiepunt die je kan gebruiken tijdens het oefenen. Daarna ga je samen met je medestudenten de oefening uitproberen. In dit proces lopen de docenten altijd rond bij de verschillende duo’s of trio’s om vervolgens feedback te kunnen geven. Ook al kan het spannend zijn wanneer een docent meekijkt, wordt het vaak als erg waardevol gezien om feedback van een docent zelf te krijgen. Deze feedback is altijd warm en constructief.

Visie van een docent

Als persoon en hulpverlener tot bloei komen

“Ik vind het mooiste dat studenten tijdens een opleiding meer innerlijke harmonie ontwikkelen, stoppen met strijden tegen zichzelf en vanuit die innerlijke harmonie als persoon en professional tot bloei komen. Met harmonie leren om tegen alle verschillende kanten in zichzelf als het ware ‘ja’ te zeggen, wat het dan ook maar is. Leren leven met inclusie van alle facetten die je in jezelf tegenkomt. In plaats van op een harde manier met jezelf om te gaan, dat milder doet, ook met de kanten die hard zijn in jezelf. Dat is een heel pallet, daar komt heel veel bij kijken, maar dat betekent dat mensen ook vaak aan het eind van de opleiding keuzes maken die echt passen bij wie ze zijn, welke waarden ze hebben. Voor een aantal studenten is het heel ingrijpend; ‘wat zijn dan mijn keuzes is dan hun reactie, waar wil ik mee stoppen, wat wil ik meer?’ Je helpt als docent bij te dragen voor je studenten (en jezelf) om tot bloei te komen. Dit is een proces dat volgens mij nooit stopt, daar kan je je hele leven op voortbouwen. Ik hoop dat ik dat ook mag doen.

Mooie kwaliteiten van studenten

“De kwaliteiten die ik mooi vind om te zien in studenten zijn zelfreflectie in plaats van zelfkritiek, creativiteit in welke vorm dan ook en het leven vanuit bewondering kunnen benaderen, zowel wat binnen in jezelf gebeurt als buiten jezelf.”

De waarde van onze ACT-opleidingen

“Als je zin hebt om op een ervaringsgerichte open manier te leren hoe je er kunt zijn voor andere mensen (en jezelf) dan hebben wij gewoon hele mooie opleidingen. ACT is een belangrijk onderdeel van onze Academy. En wat heel belangrijk is bij onze ACT opleidingen is dat we heel veel contact maken met een diepere onderlaag, dan gaat het om die vier hartkwaliteiten: compassie, liefdevolle vriendelijkheid, mededogen en medevreugde. We gaan ook de weg naar binnen in onze opleidingen maar niet als doel om naar binnen te gaan, maar als doel om naar buiten te gaan de wereld in. We leren hoe we van buitenaf dingen kunnen veranderen, hoe je anders kunt omgaan met de factoren in ons externe leven, maar we leren ook hoe je die bron kan aanzetten van binnenuit. Het zijn twee wegen. Van binnen naar buiten en van buiten naar binnen, om zo een vrijer mens te kunnen worden.”

Ervaring van een student

“Opleidingen met ‘een hart zo groot als de wereld’. Dat is wat ik als eerste las toen ik een jaar of 2 geleden op de website van StressWise Academy terechtkwam. Het triggerde mij om verder te lezen. Ik zocht een opleiding tot ACT coach bij een opleidingsinstituut waarbij ik me thuis zou voelen. Bij StressWise Academy vond ik dat. Wat ben ik ontzettend blij dat ik me er destijds voor inschreef. De fijne, goede docenten. De live-lesdagen. En natuurlijk inhoudelijk bezig zijn met ACT en er vooral veel mee oefenen. Het bracht me dat wat ik zocht en meer. Ik ben zo overtuigd van de waarde van ACT. Het heeft me zoveel nieuwe tools gegevens naast alles wat ik al leerde in mijn opleiding Psychologie. Heel fijn, zo’n extra toolbox. Voor bij het coachen van mijn klanten, maar zeker ook voor mij persoonlijk. Ik ben ontzettend blij dat ik inmiddels mijn diploma ACT Coach op zak heb. Inmiddels ben ik begonnen met de opleiding ACT therapeut. Ik kan niet wachten om te zien wat dit me brengt.”

Activiteiten tijdens de opleiding

Bij StressWise Academy staat de ontwikkeling van studenten centraal, met een rijk programma vol activiteiten en opdrachten. Dit diverse curriculum is ontworpen om studenten zowel professioneel als persoonlijk te laten groeien. Laten we dieper duiken in de essentiële onderdelen van dit unieke leertraject.

Supervisie

Supervisie is een van de belangrijkste activiteiten die het leerproces vormt bij onze opleidingen. Hier krijgen studenten individuele begeleiding van ervaren professionals. Deze sessies zijn cruciaal voor de ontwikkeling als therapeut. Ze bieden persoonlijke feedback en diepgaande inzichten. Studenten leren hun sterke punten kennen en ontdekken waar ze zich nog kunnen verbeteren. Het is een kans om te reflecteren, te groeien, en bovenal, te leren van ervaren mentors. Supervisie is te volgen individueel, maar kan ook in groepjes gedaan worden. Het voordeel van individuele supervisie is dat je volledig kan focussen op jouw thema’s. Aan de andere kant kan je ook veel leren van de thema’s van anderen, wat onderdeel is van groepssupervisie. Ben je meer geïnteresseerd in hoe we supervisie insteken? Lees dan dit artikel.

Intervisie

Intervisie brengt studenten samen in kleine, ondersteunende groepjes. Hier delen ze ervaringen, uitdagingen en successen. Het is een veilige omgeving waarin leren van elkaar centraal staat. Door samen te reflecteren, versterken studenten hun professionele identiteit en ontwikkelen ze een dieper begrip van hun vakgebied. Bij intervisie heb je geen professional die het proces begeleid, maar je doet dit samen met je medestudenten. Dit is het grootste verschil tussen supervisie en intervisie. Toch is het een waardevol onderdeel om gelijkwaardig met elkaar te verbinden, te sparren en te oefenen. Lees in dit artikel meer over intervisie mocht je daar in geïnteresseerd zijn.

Leertherapie

Leertherapie is een ander onderdeel. Studenten ondergaan zelf therapie om hun eigen processen te begrijpen. Dit bevordert niet alleen persoonlijke groei, maar verbetert ook hun vermogen om empathisch met cliënten om te gaan. Het is een krachtige ervaring die de therapeutische vaardigheden ten goede komt. Lees hier meer over leertherapie binnen onze opleidingen.

Boekenclub

De boekenclub stimuleert intellectuele nieuwsgierigheid. Geselecteerde literatuur, variërend van klassieke werken tot hedendaagse onderzoeken, wordt gezamenlijk gelezen en besproken. Deze sessies vergroten de kennis en bieden nieuwe perspectieven op psychologische thema’s. Het is een uitgelezen kans om dieper in de materie te duiken. Lees in dit artikel interessante en waardevolle boeken die je kan lezen voor de boekenclub.

Bijwonen van een evenement

Studenten worden aangemoedigd om evenementen binnen hun vakgebied bij te wonen. Conferenties, workshops, of lezingen; deze ervaringen verbinden theorie met praktijk. Ze bieden netwerkmogelijkheden en inzichten in de laatste trends en onderzoeken. Het is inspirerend en verrijkend. Een voorbeeld van een vereniging die dit soort evenementen organiseert is ACBS BeNe.

Publiceren van een artikel

Het schrijven en publiceren van een artikel is soms ook onderdeel van het curriculum, bijvoorbeeld voor de opleiding ACT & Psychosociaal Therapeut. Het is een kans om bij te dragen aan het vakgebied. Studenten leren daarnaast hoe ze onderzoek en eigen ervaringen kunnen vertalen naar toegankelijke inzichten. Dit proces verbetert schrijfvaardigheden en helpt bij het ontwikkelen van een kritische blik, maar ook onderwijzende houding.

Oefensessies faciliteren

Praktijkervaring opdoen is essentieel. Studenten gaan goed aan de slag met oefensessies. Op deze manier kan je de nieuwe inzichten en theorie toepassen in de praktijk. Dit is waar de theorie dus echt tot leven komt. Fouten maken mag; leren staat voorop. Je kan dit mooi combineren met supervisie, intervisie en leertherapie. Het is een veilige setting om vaardigheden te ontwikkelen en zelfvertrouwen te bouwen. Zo wordt je stap voor stap de hulpverlener die je wil zijn op een manier die leuk en voedend is.

Buddy-systeem: oefenen en leren in duo’s

Het buddy-systeem koppelt studenten aan elkaar. Samen oefenen ze technieken en evalueren elkaars aanpak. Dit bevordert samenwerking en het uitwisselen van feedback. Het is een effectieve manier om vanuit verschillende perspectieven te leren en te groeien.

Portfolio

Daarnaast houdt iedere student een portfolio bij die de progressie en resultaten laten zien tijdens de opleiding. Denk hierbij aan urenverantwoording, reflectieverslagen, ondertekende verklaringen van bijvoorbeeld je supervisor, lijst met gelezen literatuur enzovoort.

Samenwerking met SKB en NFG

Bij StressWise Academy wordt elk aspect van de opleiding zorgvuldig ontworpen om studenten de meest complete en verrijkende leerervaring te bieden. Van supervisie tot het publiceren van een artikel, elke activiteit draagt bij aan het vormen van bekwame, empathische professionals, klaar om een verschil te maken in de wereld van therapie en coaching. Deze aspecten worden ook in afstemming met beroepsverenigingen als NFG gemaakt. Op deze manier blijven de opleiding geaccrediteerd, zijn er mogelijkheden om je aan te melden bij beroepsverenigingen en kan je genieten van bedrijfsmatige voordelen. Lees in dit artikel meer over het aansluiten bij verschillende beroepsverenigingen en de voordelen die daaraan verbonden zijn.

Een opleiding volgen bij StressWise Academy

Natuurlijk weet je pas precies hoe het is door zelf een opleiding te volgen. Om je nog wat meer in contact te laten komen met onze opleidingen, organiseren we open dagen en webinars. Bij deze evenementen kan je zelf even in de ruimte stappen, direct in contact komen met docenten en de vragen stellen die je nog hebt.

Een veelvoorkomende twijfel is de kosten die aan de opleiding verbonden zijn. Om hierin mee te denken, bieden we de mogelijkheid om in maandelijkse termijnen te betalen zodat de kosten beter te behappen zijn. Verder is het echt een investering in je toekomst. Met de opleidingen kom je makkelijk in de wereld van de hulpverlening terecht, verbonden aan beroepsverenigingen en relevante organisaties.

We kijken ernaar uit om je te zien bij onze open dag, webinar of de eerste lesdag!