Alexander van Kleef

Alexander van Kleef

Hoofdopleider

Alexander is als trainer en coach al jaren betrokken bij de ontwikkeling van mensen en organisaties. Hij schoolde zich in o.a. Psychodrama, Voice Dialogue, Mindfulness en ACT. Hij heeft meer dan 20 jaar meditatie ervaring. Inspiratie vindt Alexander voor een groot deel in vier universele kwaliteiten: liefdevolle vriendelijkheid, mededogen, medevreugde en gelijkmoedigheid. Bezinning, creativiteit en actie kenmerken zijn werk als docent.


Harrie Kolsteeg

Harrie Kolsteeg

Directeur en mentor

Jaren geleden, tijdens mijn werk als psycholoog bij een centrum voor psychologische zorg bij kanker, kwam ik in aanraking met ACT en enkele jaren later met MBSR ofwel mindfulnesstraining van Jon kabat Zinn. Beide ontmoetingen waren van groot belang voor de richting in mijn leven en werk. Ik richtte De MindfulnessFabriek op om mindfulness beschikbaar te maken voor velen in Nederland, en in 2017 StressWise, om Nederland kennis te laten maken met Acceptance and Commitment Therapy, een revolutionaire methodiek die oosterse wijsheid verbindt met westerse waarden. Ik ben er trots op dat er nu een Academy is die opleidt tot het geweldige beroep van ACT therapeut, als waarachtig mens onder de mensen.


Imre Dietz

Imre Dietz

Docent ACT en psychologie

Imre Dietz is vanaf 1998 psycholoog NIP. Zij verdiepte zich in schematherapie, Voice Dialogue, oplossingsgerichte therapie, EMDR en Mindfulness. Toen zij ACT leerde kennen, vielen alle voorgaande opleidingen als puzzelstukjes in elkaar. Vanaf 2013 combineert zij haar psychologiepraktijk met een docentschap aan de huisartsopleiding van de Universiteit Utrecht. Met veel plezier brengt ze mensen in beweging.


Jacqueline Tolhoek

Jacqueline Tolhoek

Docent positieve psychologie

Hoe kun je op een compassievolle manier met jezelf en anderen omgaan? Jacqueline Tolhoek helpt je in haar lessen (o.a.) een antwoord te geven op deze vraag. In haar werk als GZ-psycholoog is ze gefascineerd geraakt door de kracht van kwetsbaarheid. Essentieel daarbij is acceptatie van de eigenschappen die bij jou horen. Dit heeft ze ook bij zichzelf ervaren! Als mindfulnesstrainer richt ze zich vooral op positieve eigenschappen en mogelijkheden van de ander; op dat wat wél werkt en verder uitgebouwd kan worden. Op een persoonlijke en laagdrempelige manier.


Jan Warndorff

Jan Warndorff

Docent filosofie en schrijver

Ik ben van huis uit wereldburger. Als kind raakte ik diep gefascineerd door de Afrikaanse natuur overal om mij heen, wat zich door de jaren heen heeft ontwikkeld tot een intense betrokkenheid op het leven zelf. Daarbij heb ik door de jaren heen steun en inspiratie gevonden bij, achtereenvolgens, Erich Fromm, het boeddhisme, Teilhard de Chardin, en ten slotte de Spaanse levensfilosoof, José Ortega y Gasset. Ik ben in 1996 afgestudeerd aan de Universiteit voor Humanistiek, en in maart 2017 debuteerde ik met het filosofisch-spiritueel boek ‘Geen idee: filosofie van het boerenverstand’ (Lemniscaat).  Als docent verzorg filosofische bezinning op de wonderlijke realiteit van het alledaagse leven.


Joris Gresnigt

Joris Gresnigt

Docent mindfulness en communicatie

Joris Gresnigt is mindfulnesstrainer, coach en docent aan de hogeschool van Den Haag, maar bovenal gewoon mens, met vallen en opstaan proberen om er wat moois van te maken. Een mooie wereld waar we in verbinding staan en handelen vanuit een bewuste, compassievolle en duurzame keuze. In zijn bagage neemt hij jarenlange beoefening van meditatie, vele trainingen op het gebied van coaching, mindfulness, communicatie en zelfontplooiing mee, naast dagelijkse toepassing van didactische vaardigheden en coaching.


Britta Albers

Britta Albers

Docent PSBK en coaching

Na haar studie Toegepaste Onderwijskunde heeft Britta een zijstap gemaakt naar de evenementenbranche om na 15 jaar toch weer haar oude passie te gaan volgen, namelijk de professionele en persoonlijke ontwikkeling van mensen. Zij deed dit voornamelijk in de rol van docent in het HBO, coach en mindfulnesstrainer. Door de jaren heen heeft zij ontwikkeld tot een deskundige op het gebied van psychosociale kennis en heeft ze haar werk voor een groot deel verlegd naar het geven van trainingen in het bedrijfsleven en het opleiden van coaches. Het is haar kracht om mensen te motiveren en inspireren. Op warme bevlogen wijze weet Britta de lesstof levend te maken en op gestructureerde heldere wijze over te dragen, daarbij gebruikmakend van haar eigen kennis en ervaring, én van de reeds aanwezige kennis en ervaring in de groep.


Yvonne Esser

Yvonne Esser

Docent ontspanningstherapie en auteur

Yvonne is sinds 1989 yogadocent en sinds 1999 Adem- en Ontspanningstherapeut (Methode van Dixhoorn). Ze geeft workshops en bijscholingen op het gebied van adem- en spanningsregulatie aan diverse beroepsgroepen. Yvonne ziet de vaardigheid om tot rust te kunnen komen en spanning te kunnen reguleren als een basis voor zelfkennis. Werken aan jezelf, open staan voor de ander en loskomen van je patronen gaat gemakkelijker als er voldoende rust in je systeem is om te kunnen voelen wat er zich in je afspeelt. De adem speelt hierin een uitermate belangrijke rol. Dit heeft Yvonne beschreven in haar boek ‘Ruimer ademen – Vrijer leven, op adem komen met de Methode Van Dixhoorn’.  “Ik vind het heel bijzonder om anderen te mogen laten zien hoe je juist met eenvoudige technieken, die gemakkelijk in het dagelijkse leven in te passen zijn, zulke grote veranderingen kunt bewerkstelligen.”


Maaike Welfing

Maaike Welfing

Docent ACT en lifecoach

Maaike Welfing is ACT trainer, lifecoach en docent aan de opleiding tot verpleegkundig specialist GGZ. Steeds op zoek geweest naar wat écht helpt om richting te kunnen geven aan haar eigen leven en bij te dragen aan de wereld om haar heen. Maaike heeft de sleutel gevonden in leren voelen, kiezen, durven doen en laten zijn. Met als resultaat zin, voldoening en levensvreugde. Weten wat jij belangrijk vindt en je daarmee verbinden helpt daarbij. Haar zoektocht bracht haar op allerlei plekken en in allerlei functies. In 2010 kwam ze in aanraking met ACT, waarin alles samenkwam. Tot 2016 heeft Maaike bijgedragen aan het invoeren van ACT bij GGZ Drenthe, als trainer en als opleider van nieuwe trainers. ‘Leven, door waarden gedreven’ werd zo de basis van coaching en een weg naar vervulling.


Sander van der Leeuw

Sander van der Leeuw

Docent PSBK en huisarts

In 2013 heb ik de opleiding Geneeskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen afgerond. Tijdens de studie heb ik verschillende specialismen overwogen, totdat ik in mijn senior coschappen mijn eerste huisartsstage liep. De variatie, de grotere diepgang in het contact met mensen en de mogelijkheid om ze ook langer te vervolgen maakten dat ik mij erg thuis voelde in de huisartsenpraktijk. Na ervaring op te doen als arts-assistent ben ik in 2014 begonnen aan de huisartsopleiding in Groningen en heb deze afgerond in 2017. Tijdens de opleiding heb ik vanwege mijn interesse in de spoedeisende geneeskunde daarnaast anderhalf jaar gewerkt als arts op de SEH in een perifeer ziekenhuis. Ik werk momenteel met veel plezier als waarnemend huisarts op verschillende praktijken en huisartsenposten in Noord-Nederland. Omdat ik het altijd leuk heb gevonden om kennis en enthousiasme voor het vak over te brengen doceer ik daarnaast medische basiskennis op StressWise Academy.


Dorle Lommatzsch

Dorle Lommatzsch

Hoofddocent Mindfulness Coach opleiding en auteur

Sinds 1998 geef ik les in meditatie op boeddhistische grondslag. Ik begeleidde talloze basis-, vervolg- en jaargroepen vanuit mindfulness. Ook begeleid ik mensen individueel vanuit de boeddhistische psychologie en lichaamsgerichte traumatherapie. Sinds 2010 geef ik leiding aan de tweejarige opleiding tot Mindfulness Coach. In het ontwikkelen van de opleiding ben ik geïnspireerd door de verbazingwekkende overeenkomsten tussen de nieuwe ontdekkingen in de neurowetenschap en de eeuwenoude kennis uit de boeddhistische psychologie. En ik ben auteur van het basis- en werkboek mindfulness – Op zoek naar jezelf?


Kees Peters

Kees Peters

Docent Mindfulness Coach opleiding

Ik startte mijn loopbaan als biochemicus. Mijn midlife zette werk- en privéleven op zijn kop en ik werd uitgedaagd tot grondig zelfonderzoek. Vanaf die periode ben ik op onderzoek gegaan naar processen van bewustwording. Er volgden een studie psychosynthese en vele ontmoetingen met boeddhistische leraren. Sinds 2010 ben ik met plezier actief betrokken bij de opleiding Mindfulness Coach. Ik onderzoek de neurobiologische relatie tussen brein, klank en meditatie. Hieruit volgen nieuwe mogelijkheden voor toepassing van mindfulness binnen onze dynamisch veranderende samenleving.


Inge Jager

Inge Jager

Docent Mindfulness Coach opleiding

Vanaf mijn middelbare schooltijd ben ik gefascineerd door bewustzijn en meditatie en wat dat innerlijk met ons doet. Maar pas na (prachtige) jaren in diverse typen van onderwijs ben ik me met meditatie en zelfonderzoek gaan bezighouden. Dat mondde in 1997 uit in werk als trainer (communicatie en persoonlijke effectiviteit) en coach. Daarin staan voor mij contact maken en bewustwording centraal.  De combinatie van leren door te ervaren met theorie die gestoeld is op wetenschappelijk onderzoek vind ik een ontzettend inspirerende mix. In mindfulness en zeker in de opleiding Mindful Coachen komen die twee samen.